(VERSIÓ EN CATALÀ)
Com gairebé cada celebració neopagana, faig enviament d’aquest text per a qui tingui aficions ecosóficas ...
GRÀCIES a tot@s i feliç EQUINOCCI, salut i visió ... Pere Lluís
GRÀCIES a tot@s i feliç EQUINOCCI, salut i visió ... Pere Lluís
SALUT I ESTIMADA GAIA, EN “L’OSTARA" O EQUINOCCI DE LA PRIMAVERA DEL 2016.03.20.
DIA I NIT SÓN IGUALS. EL DÉU I LA DEESSA REGNEN JUNTS.
DESCONSTRUCCIONS EPITÒMICAS D'IDEOLOGIA ECOSÓFICA (versió 1.0) per Plaboixo.blogspot.com.es
Recordar, que la metàfora del Desconstruir implica : gairebé híbrid quirúrgic empelt, o potser simbiòtic sapròfit.
Tant com Epítom, és síntesi d'intent pedagògic que evita la caricatura o la traïció i vol el bonsai.
Avisar també, que la present entrada és "sobre-epitomització" temàtica d'altres escrits.
PREÀMBUL : "EN COMPTES DE VERITAT : CONVICCIÓ" (Buda). "No vegi al món com una cosa externa" (Maharshi)
L'acord de París pretén impedir, que l'augment de la temperatura a final de segle, sigui molt per sota dels dos graus,
pel que fa al nivell preindustrial. Altrament, sense voler ser catastrofista, els efectes no són desitjables.
DIA I NIT SÓN IGUALS. EL DÉU I LA DEESSA REGNEN JUNTS.
DESCONSTRUCCIONS EPITÒMICAS D'IDEOLOGIA ECOSÓFICA (versió 1.0) per Plaboixo.blogspot.com.es
Recordar, que la metàfora del Desconstruir implica : gairebé híbrid quirúrgic empelt, o potser simbiòtic sapròfit.
Tant com Epítom, és síntesi d'intent pedagògic que evita la caricatura o la traïció i vol el bonsai.
Avisar també, que la present entrada és "sobre-epitomització" temàtica d'altres escrits.
PREÀMBUL : "EN COMPTES DE VERITAT : CONVICCIÓ" (Buda). "No vegi al món com una cosa externa" (Maharshi)
L'acord de París pretén impedir, que l'augment de la temperatura a final de segle, sigui molt per sota dels dos graus,
pel que fa al nivell preindustrial. Altrament, sense voler ser catastrofista, els efectes no són desitjables.
ECOSOFIA : "EL CANVI CLIMÀTIC HO CANVIA TOT" (Noemí Klein)
"Allà on creix el perill, creix també el que salva" (Hölderling) "Dolçor i utilitat integrades" (Horaci)
"Ecosofia significa amor per la llar planetària. És integrar Gaia-Mare-Terra a la pròpia consciència.
És reubicar el sentit de l'autèntic plaer, apareixent així l’ésser ecològic :
L’ecopersona, la que estima a la futura humanitat" (Plaboixó)
"Perill evolutiu : oblidem les fórmules de creixement il·limitat…
Accelerem la construcció intel·lectual per a la refundació de l'espècie" (Audal Carbonell)
"Les revolucions sense canvi cognitiu no funcionen" (R.A. Presmanes)
"La perversió és la raó tècnic-estratègica, que tendeix a l'eficàcia, l'èxit i al profit, en lloc de la raó concebuda,
com obertura a tots els factors de la realitat" (Pablo Martinez)". L'ECOFEMINISME guarint a la terra" (Ruether)
"Responsabilitat climàtica mai atribuïda a cap generació precedent" (G. Kerber)
"Fer mal a la biosfera que forma part de la meva individualitat compositiva, és un tipus de suïcidi intern,
ja que la identitat de la consciència, en ser-ho de la totalitat : és consciència còsmica" (Ken Wilber)
"La terra no pertany a la persona, és la persona que pertany a la terra" (Cap indi de Seattle).
"L'expansió tecnoesfèrica és igual a la contracció biosfèrica" (Félix Guattari)
"En la dissociació persona-natura, implícita en la dualitat subjecte-objecte, la naturalesa a mer objecte queda reduïda :
com quelcom a ser explotat, consumit i en rebuig convertit" (F. Guattari)
"Dominació de la raó instrumental, que educa per generar valor i mercantilització" (Félix Guattari)
"Oh, ésser humà, àngel de la guarda de la terra!" (Leonardo Boff)
"Perill evolutiu : oblidem les fórmules de creixement il·limitat…
Accelerem la construcció intel·lectual per a la refundació de l'espècie" (Audal Carbonell)
"Les revolucions sense canvi cognitiu no funcionen" (R.A. Presmanes)
"La perversió és la raó tècnic-estratègica, que tendeix a l'eficàcia, l'èxit i al profit, en lloc de la raó concebuda,
com obertura a tots els factors de la realitat" (Pablo Martinez)". L'ECOFEMINISME guarint a la terra" (Ruether)
"Responsabilitat climàtica mai atribuïda a cap generació precedent" (G. Kerber)
"Fer mal a la biosfera que forma part de la meva individualitat compositiva, és un tipus de suïcidi intern,
ja que la identitat de la consciència, en ser-ho de la totalitat : és consciència còsmica" (Ken Wilber)
"La terra no pertany a la persona, és la persona que pertany a la terra" (Cap indi de Seattle).
"L'expansió tecnoesfèrica és igual a la contracció biosfèrica" (Félix Guattari)
"En la dissociació persona-natura, implícita en la dualitat subjecte-objecte, la naturalesa a mer objecte queda reduïda :
com quelcom a ser explotat, consumit i en rebuig convertit" (F. Guattari)
"Dominació de la raó instrumental, que educa per generar valor i mercantilització" (Félix Guattari)
"Oh, ésser humà, àngel de la guarda de la terra!" (Leonardo Boff)
ECOSOFIA PRÀCTICA "La gran via, no té portes, milers de camins desemboquen a ella" (Proverbi Zen)
A la recerca d'un model on diferents ideologies treballin conjuntament...
PANTEISME : Immanència és l'ens intrínsec d'un cos.
"Allò no causat, és causa immanent que no va més enllà de tot el que existeix" (Espinoza)
"En no-dual simultaneïtat de distinció-no-distinció, pensar que l'esperit és superior a la matèria o viceversa,
és dhàrmica tragèdia, superior, és andrògina conjunció"(Plaboixó)
"Consum energètic no-proporcional al benestar : A la tecnologia no renunciant,
però adaptant-la a la vida i no al contrari : L’ECOTÈCNIA superant a la tecnocràcia"(Plaboixó).
"Era ecològica, successora de la tecnològica. Ètica del decreixement : Practicitat-sensibilitat en equilibri :
ECOPOLITICA ambiental contra la cultura de la immediata satisfacció : Qualitat de vida en lloc de nivell més alt de vida"(Arne Naess)
"Viure millor amb menys : Simplicitat voluntària" (Bess Bom). "Reinventar, com a antídot a la informació mass-mediàtica :
A la recerca d'un model on diferents ideologies treballin conjuntament...
PANTEISME : Immanència és l'ens intrínsec d'un cos.
"Allò no causat, és causa immanent que no va més enllà de tot el que existeix" (Espinoza)
"En no-dual simultaneïtat de distinció-no-distinció, pensar que l'esperit és superior a la matèria o viceversa,
és dhàrmica tragèdia, superior, és andrògina conjunció"(Plaboixó)
"Consum energètic no-proporcional al benestar : A la tecnologia no renunciant,
però adaptant-la a la vida i no al contrari : L’ECOTÈCNIA superant a la tecnocràcia"(Plaboixó).
"Era ecològica, successora de la tecnològica. Ètica del decreixement : Practicitat-sensibilitat en equilibri :
ECOPOLITICA ambiental contra la cultura de la immediata satisfacció : Qualitat de vida en lloc de nivell més alt de vida"(Arne Naess)
"Viure millor amb menys : Simplicitat voluntària" (Bess Bom). "Reinventar, com a antídot a la informació mass-mediàtica :
Individus que siguin solidaris i alhora, cada vegada més diferents" (Félix Guattari)
"Ecosofía : ECOLOGIA PROFUNDA. Univers com a xarxa de relacions : Interdependència de la teoria dels sistemes"(Frijof Capra)
"Superem ja, les dues patologies cognitives : La de compartimentar sabers i l'occidental-centrisme,
que coneix per disjunció-reducció (simplificació), superem-ho,
pel bon paradigma de conèixer per distinció-conjunció" (Edgar Morin)
"La planetització incrementa exponencialment la consciència de noves síntesis
i cosmovisions que condueixen a la TRANSHUMANITAT" (Audal Carbonell)
"La subjectivitat en estat naixent i lo social en estat mutant" (Félix Guattari)
"La individualitat col·lectiva és l'antítesi de l'individualisme" (A.C.) : és UNI-DIVERSAL.
"Dur a primer pla els deures relatius a la supervivència de la humanitat" (Jans Jonas)
"Era del coneixement intensiu, dels proletaris transformats en COGNITARIS" (Alvin Toffler)
"Si cada persona a la xarxa, coneix a 100 persones, qualsevol missatge es pot difondre a 10.000 més" (D. Watts)
"Ecosofía : ECOLOGIA PROFUNDA. Univers com a xarxa de relacions : Interdependència de la teoria dels sistemes"(Frijof Capra)
"Superem ja, les dues patologies cognitives : La de compartimentar sabers i l'occidental-centrisme,
que coneix per disjunció-reducció (simplificació), superem-ho,
pel bon paradigma de conèixer per distinció-conjunció" (Edgar Morin)
"La planetització incrementa exponencialment la consciència de noves síntesis
i cosmovisions que condueixen a la TRANSHUMANITAT" (Audal Carbonell)
"La subjectivitat en estat naixent i lo social en estat mutant" (Félix Guattari)
"La individualitat col·lectiva és l'antítesi de l'individualisme" (A.C.) : és UNI-DIVERSAL.
"Dur a primer pla els deures relatius a la supervivència de la humanitat" (Jans Jonas)
"Era del coneixement intensiu, dels proletaris transformats en COGNITARIS" (Alvin Toffler)
"Si cada persona a la xarxa, coneix a 100 persones, qualsevol missatge es pot difondre a 10.000 més" (D. Watts)
NO VIOLÈNCIA "De força i flexibilitat : constant balanceig" (I Ching)
"Justícia : acord d'uns als altres per no agredir-se" (Epicuri). "Oh indivisible humanitat, per les seves diferències no-violentada!
Oh, no-violència, essència de la vida : Interès metafísic en si mateix. La veritat és la fi i l'amor el camí!" (Gandhi)
"L'altruisme és el valor de la felicitat : De futura humanitat, amor, és no-violència, ni aparent ni fingida :
Camp relliscós és el del Cèsar i el seu inconfessable segell : Si no et domino abans, acabaràs fent-ho tu" (Plaboixó)
"L’ autoajudar en equilibri, amb l’ajudar sense dominar :
molt ambigües fines línies són, també entre l'ajuda adjacent i la genèrica "(Plaboixó)
"Harmònica distància justa entre atracció i pròpia òrbita" (Alonso del Rio). "M’interesso per l'altre però deixant-lo ser" (R. Alvira)
"Si dono més del que prenc, la vida flueix i no sóc un paràsit succionant" ( A. del Rio)
"És en la salutació maia del : jo sóc un altre tu, que respon : tu ets un altre jo, i que s'interioritza en el : jo sóc tu i tu ets jo,
on la legitimitat de l'equilibri ECOÉTIC i lingüístic és justificada "(Plaboixó)
"Doni, esperant rebre per altra banda, però en impecable no violència expressi justa reciprocitat.
Donar en la mesura que es rep, és contracte social, dret i deure conjuntats. Rebre en la mesura que es dóna,
és amor-providència : Fàcil és predicar la pietat, però terrible és l'autoengany de l’OMBRA : tant en la debilitat de la unitat :
del pensar-dir-fer" (Plaboixó)," com en la corrupció-degeneració de l'ésser i el no ser que s'engendren mútuament,
per això el savi, evitant falsa presumpció, és recte, però ni-taxatiu ni-apel·latiu" (Lao Tse), ni-cínic ni-culpabilitzador.
"És en la salutació maia del : jo sóc un altre tu, que respon : tu ets un altre jo, i que s'interioritza en el : jo sóc tu i tu ets jo,
on la legitimitat de l'equilibri ECOÉTIC i lingüístic és justificada "(Plaboixó)
"Doni, esperant rebre per altra banda, però en impecable no violència expressi justa reciprocitat.
Donar en la mesura que es rep, és contracte social, dret i deure conjuntats. Rebre en la mesura que es dóna,
és amor-providència : Fàcil és predicar la pietat, però terrible és l'autoengany de l’OMBRA : tant en la debilitat de la unitat :
del pensar-dir-fer" (Plaboixó)," com en la corrupció-degeneració de l'ésser i el no ser que s'engendren mútuament,
per això el savi, evitant falsa presumpció, és recte, però ni-taxatiu ni-apel·latiu" (Lao Tse), ni-cínic ni-culpabilitzador.
"Lo culturalment arrelat, la diversitat cultural i l’INTERCULTURAL DIÀLEG d'integrar el dissens en el consens" (Bhikko Parekk).
NO-VIOLÈNCIA (d'arrel jainista) SEGONS CHAKRAVARTHI RAM-PRASAD :
No-violència : referida al tipus de violència no-física, psicosocial o mental, que a l'aire està.
Liberalisme occidental : on la recerca de l'afinitat és l'assimilació de l'altre.
Vulnerabilitat és el valor de la no-violència, però, el tancar-se, és sofriment més gran.
Violència en l'altre, és imposar la meva identitat, però també, por a que l'altre em superi.
Eliminada la condició violenta de la separació (el no ignorar), el jo i l'altre, a influenciar-se mútuament estan.
Encara que amb la pròpia reconciliant-la, comprengui, que l'afinitat, és donar sentit a la integritat de l'altre.
La simultània existència d'esquemes de vida, tant com l'absència d'universals més profunds acabi acceptant...
L'altre és coetani, però no assimilable, és diferent però no aliè... Per auto-conquistar-me, em val!
Cercar similitud o coincidència de valor o identitat, pot arribar a ser :
No-violència : referida al tipus de violència no-física, psicosocial o mental, que a l'aire està.
Liberalisme occidental : on la recerca de l'afinitat és l'assimilació de l'altre.
Vulnerabilitat és el valor de la no-violència, però, el tancar-se, és sofriment més gran.
Violència en l'altre, és imposar la meva identitat, però també, por a que l'altre em superi.
Eliminada la condició violenta de la separació (el no ignorar), el jo i l'altre, a influenciar-se mútuament estan.
Encara que amb la pròpia reconciliant-la, comprengui, que l'afinitat, és donar sentit a la integritat de l'altre.
La simultània existència d'esquemes de vida, tant com l'absència d'universals més profunds acabi acceptant...
L'altre és coetani, però no assimilable, és diferent però no aliè... Per auto-conquistar-me, em val!
Cercar similitud o coincidència de valor o identitat, pot arribar a ser :
principi subtil d'homogeneïtzació, de superar a l'altre : violència.
Oh, Enteniment no-violent, les diferències dels mutus esquemes preservant!
Oh, Uni-diversalisme, de la dialèctica de l’homogeni-divers estabilitzat!
Oh, Enteniment no-violent, les diferències dels mutus esquemes preservant!
Oh, Uni-diversalisme, de la dialèctica de l’homogeni-divers estabilitzat!
ECOPOLÍTICA (Plaboixó) "No sóc utilitarista perquè el que valoro és a GAIA que em sosté" (Lao Tse)
"Capitalisme mundial integrat : Economia del màxim benefici, que posa en el mateix pla :
Béns materials, culturals i naturals" (Félix Guattari). Diner que es produeix a si mateix i no suporta cap límit,
com si fos l'anvers d'un khemer roig, incapaç de pitagòrica i dinàmica proporcionalitat final.
"Foscos temps, en què la rendibilitat del capital és major al creixement econòmic" (Piketty)
La llibertat i la igualtat mútuament perjudicades... Vencem, l'enveja-ressentiment dels de baix i la por-falsedat dels de dalt!
Preguem, per la perpètua dialèctica del hiper-fràgil equilibri : ESTATITZACIÓ-PRIVATITZACIÓ :
Estat protegeix i iniciativa privada enriqueix : extrems, susceptibles per sempre de ser mútuament oprimits :
Segrestats per l'interès i les ànsies de poder. Bé propi i comú integrats : HIPERCENTRE!
...anant descompensats, són despòtics. Oh, era cognitiva-planetària : de l’equànime regulació,
d'universitats transparents, del contracte social cristal·lí i del copyleft i el copyright en l’exacte dinàmic quiasme!
Estat protegeix i iniciativa privada enriqueix : extrems, susceptibles per sempre de ser mútuament oprimits :
Segrestats per l'interès i les ànsies de poder. Bé propi i comú integrats : HIPERCENTRE!
...anant descompensats, són despòtics. Oh, era cognitiva-planetària : de l’equànime regulació,
d'universitats transparents, del contracte social cristal·lí i del copyleft i el copyright en l’exacte dinàmic quiasme!
HOLACRÀCIA (Plaboixó) "Per ordenar el govern, el primer és rectificar els noms"(Confuci)
"HOLÓ : Totalitat-part, d'una altra totalitat-part i solament existeixen tots-parts sense fi” (K.Wilber).
La molècula conté l'àtom, però l'àtom, conté la causa de la molècula.
El sentit de la unitat i el sentit de la diversitat, conjuntats, determinen l'equilibri UNI-DIVERSAL o UNI-MÚLTIC :
Holisme integrador dels extrems, són les recíproques oscil·lacions del psicosocial-dicotòmic PÈNDUL, entre :
La psicològica-diversitat-PART- LLIBERTAT i la social-unitat-TOT-IGUALTAT. L’art, es fer anar el pèndul més ràpid.
Consciència internacional del just GLOBAL-LOCAL vincle, en aliança i lleialtat de mútua no-opressió.
El tot no és superior sinó fractal, ja que genèrica o simbòlicament, sense la part el tot no existiria"
Holocràcia, com l'art de la justa retribució entre la part i el tot, entre l’horitzontal i lo vertical :
on cap d'aquests dos extrems es sobreactuï, ni sigui alienat, sinó transversalitzat.
La pau social del reequilibri unitat-diversitat, clama : Per una diversitat NO-FRAGMENTADA i una unitat NO-UNIFORMADA.
Pau psicològica i fraternitat assolida, en el constant i dinàmic polar EQUILIBRI LLIBERTAT-IGUALTAT.
O l’ASSERTIVITAT, de l'afirmar-se sense oprimir, o l'EMPATIA, del comprendre sense alienar-se.
Cosa que implica : "La democràcia deliberativa que designa, un model normatiu o ideal regulatiu,
on la moral no es fonamenta en la persona, sinó en el procés argumentari "(Jünger Habermas)
Sinònim d'ÈTICA ARGUMENTÀRIA, participativa, comunicativa, dialògica, sociocràtica, inclusiva o isagògica.
En un aflorament de Processos Constituents en constant evolució-mutació, el camí cap al CAPITALOMUNISME que ve, obert està.
Holisme integrador dels extrems, són les recíproques oscil·lacions del psicosocial-dicotòmic PÈNDUL, entre :
La psicològica-diversitat-PART-
Consciència internacional del just GLOBAL-LOCAL vincle, en aliança i lleialtat de mútua no-opressió.
El tot no és superior sinó fractal, ja que genèrica o simbòlicament, sense la part el tot no existiria"
Holocràcia, com l'art de la justa retribució entre la part i el tot, entre l’horitzontal i lo vertical :
on cap d'aquests dos extrems es sobreactuï, ni sigui alienat, sinó transversalitzat.
La pau social del reequilibri unitat-diversitat, clama : Per una diversitat NO-FRAGMENTADA i una unitat NO-UNIFORMADA.
Pau psicològica i fraternitat assolida, en el constant i dinàmic polar EQUILIBRI LLIBERTAT-IGUALTAT.
O l’ASSERTIVITAT, de l'afirmar-se sense oprimir, o l'EMPATIA, del comprendre sense alienar-se.
Cosa que implica : "La democràcia deliberativa que designa, un model normatiu o ideal regulatiu,
on la moral no es fonamenta en la persona, sinó en el procés argumentari "(Jünger Habermas)
Sinònim d'ÈTICA ARGUMENTÀRIA, participativa, comunicativa, dialògica, sociocràtica, inclusiva o isagògica.
En un aflorament de Processos Constituents en constant evolució-mutació, el camí cap al CAPITALOMUNISME que ve, obert està.
UNA ASSAMBLEOLOGIA : de moral mai imposada, ni subtil ni obertament, suggerida... espontàniament assumida...
(Plaboixó). En protocol recitatiu, en començar la reunió, l’holó assembleari diria :
"En la unió i no en la unanimitat, en la discrepància que aprofundeix, correctora de prejudicis, no tímidament m’expressaré,
sense anar-me'n per les branques, obeint al moderador, defensor de la mútua llibertat. En veraç diàleg, de cor a cor
i no de paraula a paraula, integraré l'acceptat, tot esperant que aparegui la personalitat col·lectiva.
(Plaboixó). En protocol recitatiu, en començar la reunió, l’holó assembleari diria :
"En la unió i no en la unanimitat, en la discrepància que aprofundeix, correctora de prejudicis, no tímidament m’expressaré,
sense anar-me'n per les branques, obeint al moderador, defensor de la mútua llibertat. En veraç diàleg, de cor a cor
i no de paraula a paraula, integraré l'acceptat, tot esperant que aparegui la personalitat col·lectiva.
Sense haver ocultat problemes ni disjuncions, calibrarem si hem equilibrat l'interès particular amb l'interès comú" (LL.M. Xirinacs)
I això, en una estratificació de mini-assemblees (de màxim 9 persones), monitoritzades en jeràrquic castell delegacional.
Una jerarquia tot-part, recíproca i retributiva, de mútua coexistència, lliure de la significació superior-inferior,
dominador-dominat. On la diferència dels dissidents, no és reprimida, en nom del sentit d'una falsa unitat restringida.
I això, en una estratificació de mini-assemblees (de màxim 9 persones), monitoritzades en jeràrquic castell delegacional.
Una jerarquia tot-part, recíproca i retributiva, de mútua coexistència, lliure de la significació superior-inferior,
dominador-dominat. On la diferència dels dissidents, no és reprimida, en nom del sentit d'una falsa unitat restringida.
Perquè tanta pressa? si sempre em caminat fent cercles. Resiliència, autodomini. "Meta, em comptes d’aconseguiment" (Bruce Lee)
Per haver-se-la redactat en la seva síntesi, el monitor-moderador itinerant, és el que aporta la informació a compartir,
Sinó, és una altra cosa... barra de bar. És aquí, on la DEMOCRÀCIA PROFUNDA és conformada :
La de totes les veus presents escoltar, i no les dels més nombrosos o que més ardor posseeixin...
Per haver-se-la redactat en la seva síntesi, el monitor-moderador itinerant, és el que aporta la informació a compartir,
Sinó, és una altra cosa... barra de bar. És aquí, on la DEMOCRÀCIA PROFUNDA és conformada :
La de totes les veus presents escoltar, i no les dels més nombrosos o que més ardor posseeixin...
Oh, ACTIVISTA CLIMÀTIC ... Oh, MOVIMENTS DE TRANSICIÓ... a les vostres mans estic!
En impertorbable i joiosa resiliència, entre l'assertivitat i l'empatia, a l’esmunyedís ultracentre retrobi!
En la OMNITOPIA ... SALUT i GAIA ESTIMADA ... Pere Lluís OSTARA : 2016.03.20 Plaboixo.
atencio escrit amb drets reservats copy left cal posar autor y enllac al seu blog gracies