Buscar este blog

Del camp a les cartes

El workshop va acostar productes del Ripollès i restauradors. Foto: CRD

Acostar el sector primari i els restaurants. Aquest va ser l'exitós objectiu del workshop o mercat tancat que aquest dimarts a la tarda va aplegar una vintena de productors agroalimentaris del Ripollès i una cinquantena de restauradors tant de la mateixa comarca com de les veïnes de la Garrotxa, la Cerdanya, el Berguedà, Osona i el Bages. El Consorci Ripollès Desenvolupament i l’Associació Leader Ripollès Ges Bisaura, organitzadors de la iniciativa, han mostrat la satisfacció pel desenvolupament dels intercanvis i en faran un seguiment per copsar com s’ha potenciat la comercialització dels productes.

La casa pairal Serrat-Mariner Ambients, del Mariner de Sant Pau, va ser l’espai que va acollir l’esdeveniment. Un entorn incomparable que va ajudar a fomentar els intercanvis. Cada productor va poder exposar els seus productes en una taula i explicar-los als assistents i, després, es va realitzar un tast elaborat amb els productes participants i cuinat per diversos restauradors de la comarca.

La marca Ripollès

El workshop d'aquest dimarts és una iniciativa més de la promoció dels productes agroalimentaris, iniciada fa sis anys amb la creació d'una marca de qualitat per part del Consorci Ripollès Desenvolupament.

La marca Productes del Ripollès inclou la vedella, el xai, els embotits, la llangonisseta, els làctics, la coca, la trumfa i el poltre, entre d’altres. Al llarg d’aquests darrers mesos, s’han fet diverses taules de treball amb el sector agroalimentari amb l’objectiu de copsar les principals problemàtiques i valorar necessitats i interessos a l’hora de comercialitzar els producte. Arran de la diagnosi obtinguda, es va decidir treballar en una primera acció: la celebració d’un mercat de productors amb la participació de restaurants interessats a incorporar productes de proximitat a les seves cartes.

El Mariner de Sant Pau va acollir el workshop. Foto: CCR


View the original article here