ELRIC RUIZ/ELSOTANOPERDIDO.COM Konami Digital Entertainment ha presentat els primers detalls oficials del seu pr?xim t?tol esportiu 'PES 2014' en les seves versions per a PlayStation 3 i Xbox 360; que per a l'ocasi? estrena el motor gr?fic Fox Engine dissenyat per Kojima Productions, aix? com la promesa d'un nou enfocament cap al futbol per fer-les coincidir amb les demandes complexes d'un simulador esportiu d'aquestes caracter?stiques.
Sis normes fundacionals
Sota aquestes noves normes, l'editora ha perm?s que "es redissenyin tots i cadascun dels aspectes de 'PES 2014', desfent-se aix? de les limitacions anteriors i permetent que l'equip de PES Productions produeixi un joc molt m?s proper a la realitat d'un partit de futbol d'alt nivell". El tema central de la flu?desa es basar? en el moviment constant dels jugadors i els intercanvis en les seves posicions de joc, cosa que caracteritza l'enfocament del futbol modern. "PES Productions ha prestat atenci? a com fluctuen els partits, amb la individualitat del jugador com a clau per a l'?xit d'un equip, aix? com a les t?ctiques que ajuden als equips que tenen les de perdre a produir t?ctiques ben entrenades".
L'equip de desenvolupament ha pret?s des del principi tornar a treballar tots els elements de joc, aix? com la creaci? d'un nou est?ndard que intentar? portar m?s frescor i energia per als t?tols de futbol. A m?s de la millora en gr?fics i animacions, la f?rmula es val d'un nou sistema anomenat TrueBall Tech, el qual centra tota l'atenci? en la pilota: com es mou i com els jugadors la utilitzen. El primer toc i el control s?n els elements que distingeixen certs jugadors d'altres.
L'habilitat no nom?s d'anticipar una passada, sin? tamb? anar un pas m?s lluny i saber qu? es necessita per guanyar metres a un defensa rival. El jugador tindr? el control total en la determinaci? de com s'inclina el seu cos per rebre una passada. A m?s, el nou sistema permet que pugui ser controlada amb el pit o enviar la pilota m?s enll? del contrincant, rebutjar l'esfera o passar-la a un company, mentre que el control del regateig m?s proper es percep com un atribut molt m?s personal al nou joc.
El resultat ?s un control de 360 graus, i control dels peus diversos metres al voltant del jugador. A m?s de dirigir la pilota amb moviments subtils, hi ha la possibilitat de protegir la pilota dels jugadors oposats, utilitzar controls h?bils per intentar for?ar-los a usar el seu peu m?s feble i m?todes intu?tius per dominar el control des de prop.
F?sica de contacte
El combat f?sic entre els jugadors ?s una part vital de qualsevol partit i el nou component Motion Animation Stability System (MASS) s'incorpora amb la tasca de simular el contacte corporal entre m?ltiples jugadors dins de les animacions. En lloc d'una s?rie d'animacions predefinides que ocorren sota circumst?ncies espec?fiques, MASS actuar? instant?niament davant de qualsevol situaci?, influenciant la reacci? d'un jugador que hagi rebut la falta depenent directament de la direcci? i la quantitat de for?a que ha estat utilitzada en l'entrada. Depenent de factors com la seva mida i pot?ncia, els jugadors ensopegaran per? s'aconseguiran recuperar amb rapidesa despr?s d'un tall, podran carregar a jugadors per treure'ls la pilota i utilitzar la seva al?ada per bloquejar la possessi? de la pilota a altres jugadors.
D'altra banda, fer entrades es converteix en una part m?s integral en la missi? d'aconseguir m?s realisme en els enfrontaments entre jugadors per assegurar que la pilota reaccioni de la mateixa manera que ho faria en un partit real . Per exemple, si els jugadors es veuen involucrats en una baralla igualada per la pilota, el resultat podria fer que la pilota quedes fora de control o quednat als peus del jugador victori?s. La integraci? del component M.A.S.S. tamb? ha facilitat la implementaci? de novetats en situacions un contra un. Les baralles individuals entre jugadors estrella pot determinar el resultat d'un partit. Els defenses oferiran una major pressi? als jugadors atacants lluitant directament per la possessi?, endarrerint-se per restringir les opcions de passada o fent una entrada. Aix? mateix, els atacants tindran l'opci? d'intentar deixar enrere als defenses alhora que controlen la pilota, fer un intent per intentar aconseguir avantatge, passar, regatejar o fins i tot disparar quan l'espai ho permeti.
Dia de partit
La definici? de qu? ?s el que fa del futbol un esport tan apassionant ?s una mica dif?cil. No ?s una t?cnica, sin? m?s aviat un ganxo emocional. Els partits poden arribar a ser imponents per als equips visitants, ja que l'afici? a casa escridassa els contrincants i actua com el "dotz? jugador" animant el seu equip. Doncs b?, en aquesta edici? cada jugador fa servir atributs mentals, a m?s del seu estil de joc i habilitats, que poden afectar el seu rendiment de forma negativa quan jugui un partit pobre. No obstant aix?, si un individu no est? jugant b?, els seus companys d'equip poden fer costat al jugador i treballaran per oferir-li suport. De la mateixa manera, un moment de genialitat pot produir un efecte galv?nic en els seus companys d'equip. I el formiguer d'un estadi posa de manifest l'estat d'?nim de l'afici? amb nous efectes de so combinats amb sistemes d'Intel ? lig?ncia Artificial per tal de crear una atmosfera palpable durant el partit.
Nou look
Visualment, el joc es beneficiar? d'un major nivell d'agudesa, des del teixit de les equipacions fins al moviment facial, aix? com un nou proc?s d'animaci? que ofereix una transici? d'un moviment a un altre sense pauses o restriccions en el control. Els estadis seran fidels a la vida real, amb les entrades al camp recreades i multituds que es mouen durant el partit. El nou motor tamb? introdueix un nou sistema d'il ? luminaci? que afegeix un look m?s natural. El flux dels partits tamb? ha estat millorat, amb decisions t?ctiques fetes sobre la marxa i l'eliminaci? d'escenes despr?s de determinats esdeveniments.
Com a ?ltim, destacar que 'PES 2014' tamb? marcar? la primera aparici? de la recentment signada ?sia Champions League, afegint una gran quantitat de clubs amb llic?ncia oficial a la competici?. El nou joc tamb? mantindr? l'?s exclusiu de la UEFA Champions League, junt a altres tornejos previstos que s'anunciaran aviat.