Buscar este blog

Repassem vuit anys de Youtube

EP | MADRID Google celebra aquest dilluns 20 de maig l'aniversari oficial de Youtube, amb motiu del comen?ament del model a beta del servei en 2005. Aquest aniversari no s'ha de confondre amb el seu "aniversari no oficial", que t? lloc al febrer i es correspon amb el registre del seu domini. Youtube compta ja amb m?s de 800 milions d'usuaris a nivell mundial i 4.000 milions de visites al dia.

Vuit anys han transcorregut ja des del naixement oficial de Youtube. Aquesta commemoraci? obeeix a la decisi? de la pr?pia Google d'establir com a data de punt de partida el dia que es va iniciar la primera beta p?blica del servei, ja que fins al moment nom?s havia funcionat com privada.

No obstant aix?, Youtube va celebrar fa tres mesos, el 14 de febrer de 2005, el seu altre aniversari, el de la seva "aniversari no oficial". Amb aquest aniversari Youtube recorda el dia de registre del seu domini, tot i que no va ser fins al desembre del mateix any que es llanc?s oficialment com a plataforma.

La popularitat i l'?xit d'aquesta web d'allotjament de v?deos ha anat superant. Actualment constitueix tota una icona en la cultura audiovisual amb m?s de 800 milions d'usuaris a nivell mundial, 4.000 milions de visites al dia i 4.000 milions d'hores de v?deos vistos al mes.

Els creadors d'aquesta plataforma, tres antics empleats de PayPal-Txad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim-segurament no van imaginar l'abast que podria aconseguir Youtube com a gran impacte en la cultura popular. Prova d'aix? ?s haver obtingut el premi al "Invent de l'any", atorgat per la revista 'Time' al novembre de 2006, tan sols un any despr?s de ser fundat.

El primer v?deo que va pujar a Youtube va ser el 23 d'abril de 2005 durant el per?ode de beta privada i a manera de prova. Aquest v?deo, de 18 segons, es deia 'Em at the zoo' (Jo al zoo) i va ser creat per un dels fundadors de la plataforma, Jawed Karim, en qu? apareixia ell mateix al davant d'uns elefants al Zoo de San Diego.

Actualment, Google es troba immersa en un proc?s de prova i error per augmentar els ingressos de la plataforma de v?deos. A m?s d'inserir anuncis en els v?deos, Google est? provant f?rmules de pagament, com els canals que va llan?ar recentment.


View the original article here