Buscar este blog

Neix a Girona una editorial digital de publicacions per a tauletes

GIRONA | ACN La primera editorial digital nascuda a Girona ja ?s una realitat. Uns emprenedors han creat 'La Communitat', una editorial que es vol convertir en la plataforma de refer?ncia per a publicacions per a tauletes. El seu primer producte ?s la revista interactiva gratu?ta 'Unbreak', que ha sortit al mercat aquest dimarts per a iPad i preveu estar disponible per a Android i Windows Phone a l'estiu. El director de la revista, Jose J. Priego, ha explicat que 'Unbreak' est? pensada per ser llegida per? tamb? per "experimentar-la" perqu? inclou v?deos, fotos, ?udios, enlla?os i efectes. La revista ?s en castell? i est? adre?ada al mercat espanyol i hisp?. L'objectiu ?s arribar als 50.000 lectors en tres mesos.

L'editorial 'La Communitat' vol fer possibles iniciatives tant gironines com catalanes per publicar a trav?s d'Internet revistes o cat?legs per a tauletes t?ctils. Els germans Jose J. Priego i Dani Lagi han creat al Parc Cient?fic i Tecnol?gic de l'UdG l'empresa La Communitat Marketing Audiovisual S. L., una proposta innovadora que arriba al mercat publicant una primera revista que ?s de producci? pr?pia.

Aquest dimarts ha sortit al mercat a trav?s de l'App Store la revista 'Unbreak', mensual, gratu?ta i en castell? per arribar al mercat espanyol i tamb? a l'Am?rica Llatina o als hispans d'Estats Units. El director de la revista, Jose J. Priego, ha explicat que ?s un "magazine que t? un to simp?tic i informal" i que t? seccions de moda, esports, videojocs, cinema, humor, m?sica, sexe, curiositats, hist?ria, cuina o reportatges.

La peculiaritat de la revista ?s que "explota" totes les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies. Les lletres dels articles es combinen amb m?siques, enlla?os, v?deos, fotos, efectes. Part de la revista est? elaborada per la redacci? d''Unbreak' per? tamb? compten amb col?laboradors especialitzats en cada ?mbit. "Hem buscat les persones que en saben m?s de cada cosa perqu? col?laborin", ha explicat el cap de redacci?, Dani Lagi.

Entre els col?laboradors hi ha V?ctor Amela, Axel Torres, Quim Dom?nech, els Especialistas Secundarios, Roser Amills o Jes?s Mar?a Montes-Fern?ndez, entre molts altres d'una llarga llista. L'objectiu ?s arribar als 50.000 lectors en tres mesos i aconseguir-ne 100.000 el primer any. De moment la revista nom?s est? disponible per a iPad per? a l'estiu preveuen tenir-la enllestida per a Android i Windows Phone tamb?.

L'editorial, que fins ara ha centrat els esfor?os per aconseguir que 'Unbreak' vegi la llum, tamb? treballa en una altra publicaci? que esperen que pugui ser una realitat aquest setembre. A m?s, Priego ha assegurat que estan "oberts" a propostes d'emprenedors que vulguin publicar alguna revista per a tauletes t?ctils. "Pensem que ?s el futur i una bona sortida per als professionals de la comunicaci?", ha concl?s Priego.


View the original article here