Buscar este blog

"Hem de pressionar la gent que t� recursos perqu� faci coses"

GEORGINA ALTARRIBA/ACPG Pau Garcia-Mil? (Olesa de Montserrat. 1987) ?s un dels joves emprenedors de m?s ?xit a casa nostra. Amb nom?s 17 anys va fundar l?empresa ?eyeOS? i la xarxa social Bananity. Ha estat premiat amb diversos reconeixements com el premi a l?Innovador de l?any pel MIT, el premi dels Pr?nceps d?Asturies o l?IMPULSEA Empresa 2010. Garcia-Mil? tamb? escriu llibres i ?s comunicador. Com a autor, ha publicat tres llibres: Tot est? per fer, Optimismamente i Tens una idea. Com a comunicador. En el m?n de la comunicaci?, presenta el programa de r?dio ?Empent?a a la Xarxa, t? una secci? al magazine ?Divendres? de Televisi? de Catalunya i tamb? ha treballat amb Andreu Buenafuente co-dirigint la mini-s?rie ?Verano Amarillo?.

T?han definit com un dels joves emprenedors m?s influents del pa?s...
Home, jo conec els emprenedors m?s influents del pa?s i clarament no em posaria en aquesta llista. M?s que influent, diria que ?s que hi ha molt pocs emprenedors que gaudeixin comunicant i jo gaudeixo amb el m?n de la comunicaci? perqu? de tota la meva vida jo tenia molt clar, des que vaig n?ixer i fins que vaig tenir 15 anys que jo volia ser periodista. Llavors vaig fracassar en el meu intent de ser periodista perqu? vaig comen?ar a muntar una empresa que va comen?ar a anar b? i aix? va fer que no estudi?s periodisme.

Hi ha alg? que ens pugui treure d?aquesta crisi?
Les persones que puguin fer coses ara, moral i ?ticament estan obligades a fer-les. La persona que tingui mitjans per muntar un negoci i no el munti, ara mateix est? fent mal a tota la societat. La persona a qui, d?altra banda, li agradaria muntar un negoci per? que t? tota la fam?lia a l?atur i s?adona que no t? estalvis i que el mes que ve es pot trobar en una situaci? molt delicada no li podem exigir res. El problema ?s que la pressi? ?s la mateixa per tots. Hem de comen?ar a fer una balan?a de pressions. Hem de pressionar la gent que pot perqu? faci coses, perqu? es gasti diners i, a la gent que no pot, treure-li la pressi? i autom?ticament les coses comen?arien a funcionar.

Acabes de presentar el teu tercer llibre ?Tens una idea?. Tots tenim idees?
Qualsevol persona humana t? m?s de cent idees cada dia. Llavors, la persona que diu "jo no tinc idees" el que est? realment dient ?s "jo no s?c capa? de transformar totes les idees que tinc en sensacions de que aix? pot acabar esdevenint una realitat". Aix? vol dir que l??nic problema que tenim ?s que el nostre cervell ?s el que t? una idea, el que jutja la idea i el que mata la idea. Una persona que diu que mai t? idees ?s perqu? el seu cervell diu que totes les idees que t? no s?n v?lides. Tenir idees es pot entrenar, ?s com anar al gimn?s. Hi ha m?todes, el que passa ?s que la majoria de m?todes per entrenar el pensament creatiu i lateral s?expliquen en llibres absolutament avorrits, de 500 p?gines que no se?ls llegeixen ni les persones que se suposa que se?ls ha de llegir. Intentar comprimir tots aquests m?todes d?una manera amena i divertida ?s el que vaig intentar fer amb el llibre ?Tens una idea?.



Quins ingredients ha de tenir un emprenedor per tenir ?xit?
Precisament vaig fer aquesta pregunta exactament al pr?leg d?honor absolut que tinc al meu tercer llibre que ?s del Ferran Adri? i ell va fer un mapa on deia els ingredients s?n l?actitud com a principal ingredient del plat on s?hi uneixen les ganes i la creativitat i dins de l?actitud hi va posar l?aptitud ?s a dir les coses que sabem fer per? dins d?una actitud que s?n ganes de fer coses i aix? ho sumava i amb una esp?cie de barreja acabava sortint l?emprenedor que triomfava. I sumaves tots els ingredients i t?adonaves que no hi havia coses que donem per dolentes per? en canvi s? que hi havia una cosa que podia ser controvertida que era l?ambici?. Hi ha l?ambici? que va a utilitzar les persones com a escales per a arribar molt alt i hi ha l?ambici? de qui es vol construir una escala. La segona ?s bona sana i recomanable, la primera normalment t?acaba enterrant.

Es parla molt de la cultura de l?esfor?. Qu? en penses de la del plaer?
?s que jo crec que una cosa mai pot treure l?altre. Un emprenedor que es dedica exclusivament a muntar el seu negoci probablement s?adonar? algun dia de que no ?s feli? i una persona que es dedica exclusivament a donar-se plaer s?adonar? algun dia de que li falta alguna cosa.

?Tot est? per fer? va ser el teu primer llibre. Encara creus que tot est? per fer?
S?, crec que tot est? per fer perqu? em baso en una teoria que diu que cada idea es pot dividir en ?n? idees. ?s a dir que les idees no s?n com la mat?ria que arriba a un moment en que no es pot dividir m?s sin? que totes les idees es poden dividir en m?s idees. Aix? vol dir que cada idea ser? pare en un futur de infinites idees m?s. Per tant, podem afirmar que hi ha infinites coses m?s per fer que les coses que ja hem fet i que quantes m?s coses fem m?s coses hi ha per fer.


View the original article here