Buscar este blog

Facebook i Twitter: �s igual per� no el mateix

DAVID ARR?EZ Si un mira enrere s'adona que aix? de les xarxes socials no ?s una cosa nova. Potser no fossin xarxes socials tal com les entenem avui dia, per? eren reunions de persones al voltant d'un inter?s com?, encara que sense ordinadors ni tel?fons intel ? ligents pel mig.

Des dels famosos Gentlemen 's Club londinencs del segle XIX fins a les associacions de dames de la deprimida Am?rica de la primera meitat del segle XX, sempre ha hagut grups d'?amics? amb interessos comuns. Les xarxes socials del segle XXI han aconseguit alguna cosa impossible fins a l'arribada de l'era d'internet: unir milions de persones de diferents punts del planeta.

Aquestes noves estructures socials s'han convertit en una cosa que va molt m?s enll? de compartir un inter?s com? o uns coneixements. Les actuals xarxes socials s?n canals de comunicaci? que permeten estar en permanent contacte amb persones de tot el m?n a trav?s d'una comunicaci? plural en tots els sentits.

Per? si les xarxes socials han evolucionat fins a l'infinit en l'actualitat, ?s gr?cies als seus dos valedors m?s importants: Facebook i Twitter. En les ant?podes una de l'altra, tant en funcionament com en organitzaci?, el que m?s destaca d'aquest antagonisme ?s que les difer?ncies arriben fins i tot als propis usuaris.

Malgrat aquestes difer?ncies, ambdues plataformes poden arribar a ser igual d'?tils tant en entorns professionals com personals. Patri B?rcena, assessora i formadora en M?rqueting Online, ho t? clar: "Conec casos de persones que han tret partit professional a Facebook i altres que li tenen al ? l?rgia. L'important sobretot ?s saber usar-lo i a partir d'aqu? decidir si ens ?s ?til o no ", afirma la mallorquina.

Encara que tamb? ?s cert que n'hi ha prou fer una ullada a un mur d'un usuari de Facebook qualsevol per veure que no t? res a veure amb el timeline de Twitter, la xarxa de microblogging. L'usuari mitj? d'una i altra plataforma solen ser radicalment diferents.

Encara que no tothom pensa aix?. Alguns gurus del m?n de les xarxes socials com Mauro Fonts - @ Fotomaf-, responsable de SMM-publicitat en xarxes socials-en Bassat Ogilvy Comunicaci?, opina que Twitter no ?s tant una xarxa social com "un entorn de comunicaci? on poder crear diferents xarxes socials ". Possiblement aquesta sigui la ra? que l'usuari mitj? de Facebook no tingui res a veure amb el de Twitter.

Facebook, la omnipresent xarxa social creada el febrer de 2004 per Mark Zuckerberg, Andrew McCollum, Dustin Moskovitz i Chris Hughes ha calat profundament en tots els ?mbits de la societat mundial. Amb m?s de 1.000 milions d'usuaris actius a tot el m?n i m?s de a Espanya, Facebook s'ha convertit en una mena de club en qu? l'?nic que importa ?s tenir amics, com m?s millor. ?s el retorn a un institut virtual on el m?s important ?s ser el m?s popular de la classe. No ?s estrany doncs, que amb tants usuaris i potencials clients, s'hagi convertit en l'objectiu principal de les marques. "Per moltes marques segur que ?s negoci", afirma Javier Esteban - @ javimonsalupe-, director d'e-ven Top i una de les veus m?s importants en les xarxes socials del nostre pa?s.

L'usuari mitj? de Twitter, per?, ?s una persona m?s professional. Segons H?ctor Romero, soci de l'empresa mallorquina C3PO Companyia d'Idees, Twitter permet "tenir acc?s directe a l'opini? dels millors especialistes de qualsevol mat?ria, amb la possibilitat de conversar amb ells sense restriccions, i Facebook cada vegada s'associa m?s a l'oci , a l'?mbit m?s privat de l'individu ". Per? no sempre ?s aix?. No ?s gens estrany trobar-se en la xarxa de microblogging Twitter amb usuaris que tenen qu? estan esmorzant, quina m?sica escolten mentre es dutxen o que critiquen la seva parella per l'?ltima bronca dom?stica.

Ni tot ?s blanc ni tot ?s negre a Facebook i Twitter. Al final del que es tracta ?s de trobar un gris equilibri que ens permeti gaudir de les dues xarxes socials en l'?mbit personal i que puguin ser efica?os eines en el professional. Encara que al final un sempre t? la seva preferida.


View the original article here